|
|
| 02 Юни 07, 11:02
|
Audi R8 Preveiw |
|
Audi R8
29.11.2006 Мнозина германски автомобилни производители обещаваха да пуснат на пазара в САЩ екзотични, мощни спортни коли със средно разположен двигател. Първата такава беше Mercedes C111 с ванкелов двигател през 1970 г. Оттогава досега, такава кола лансирана на американския пазар е наскоро представеното Porsche Carrera GT, което струва 450 000 долара.
Но сега Audi ще предложат новата си екзотична машина със средно разположен двигател, която ще струва 4 пъти по-малко. Това е моделът R8, наречен така на победителят от Льо Ман. Колата доста прилича на прототипа показан през 2003 г. Под алуминиевото купе обаче много от механичните компоненти са същите като при Gallardo, последния модел на Lamborghini, които вече са подразделение на Audi. Както и при Gallardo, R8 има пространствена алуминиева рама, която е преработена и е с по-малко заварки, за да намали цената. Съшо както при малкото Lamborghini окачването е с ковани алуминиеви носачи с различна дължина. Амортисьорите са регулируеми, магнитно-реологични.И при двете коли задвижването е Quattro, а трансмисията е или 6-степенна механична, или компютъризирана полуавтоматична с пера зад волана, която Audi наричат R tronic, а Lamborghini - E-gear.
Главната разлика е, че R8 е с V8 двигателя на модела R4, който е с мощност 420 к.с., а Gallardo е с V10 двигател. Очаква се да има такъв и за R8 след около година и той да е с около 500 к.с. А сегашният V8 мотор е със сух картер, което му позволява да бъде монтиран по-ниско в колата, за да снижи центъра на тежестта. Максималната скорост е 300 км/ч, ускорението от 0 до 100 км/ч става за 4,6 секунди.
Като опция може да бъде поръчно и полуактивно компютърно контролирано окачване със специални амортисьори, което реагира почти мигновено и се настройва спрямо пътната настилка.
Приликите обаче свършват до тук - на външен вид двете коли са напълно различни. Gallardo е с ръбеста, ъгловата форма, докато силуетът на R8 е доста заоблен. Освен това немската кола е по-дълга с около 12 см и по-висока с около 7 см, а междуосието е по-голямо с 8,5 см.
Отпред R8 има агресивен вид, голямата решетка е обградена от стилни фарове и два въздухозаборника за охлаждане на радиаторите. Отзад също изглежда добре с 4-те накрайника на ауспуха и решетките, през които излиза въздухът от двигателния отсек.
Въпреки че е двуместна, колата има панели зад вратите, напомнящи “помощните” врати при Mazda RX-8. Това всъщност са фиксирани панели и са в цвят, контрастиращ на колата. Могат да бъдат поръчвани и от карбон или в същия цвят като колата. Отвътре салонът е с множество полирани метални повърхности и красиво табло с контролни прибори. Воланът е равен в долната си част и е много удобен за захващане. Позицията на шофьора обаче е прекалено ниска, а предния капак стои високо и видимостта не е пълна. Зад седалките има полица, на която могат да се сместят две куфарчета. Жабката също е доста дълбока, но за сметка на това багажникът отпред е твърде тесен, много по-малък от този на Porsche Boxster.
Очаква се продажбите на R8 в САЩ да започнат от есента, а цената ще е около 100 000 долара, която с различните такси и пълния комплект екстри може да стигне още 20 хилядарки отгоре. Това си е скъпа кола, но очкването е в САЩ ще се доставят скромните 1000 бр. годишно. |
|