SeX и още нещо...

 

 
Рейтинг: 3.00
(164)
New Site
Новини
GSM Новини АРХИВ
Symbian Software
Software-Новини
GSM-Review
ФИТНЕС !!!
За ВИШИСТИ
Снимки
SMS-Globul,Vivatel,Mtel
Картички
Видео ONLINE
Оптимизирай WINDOWS
Музика
TEX.ПАНАИР 2006
Резултатите от Световното
ЧУДЕСАТА НА СВЕТА
Links
Music Idol
Всичко за пениса
Преобразени известни личности
Връзки-Банки
Татуси
Вицове
КИНО-Премиери
SMS-шаблони
Услуги
ТЕСТОВЕ
Връзки
On-line RADIO
ТВ-програма
On-line GAMES
Помощна
Зодиак
Афтографи от звезди
Fun online clips
Winamp SKINS
Wallpapers
изпрати Картичка
Фенове на сайта
Как да получите 1000 посетители на ден?
Форум
Анкети
-=Downloads=-


Мобилни телефони за мен CELERATOR България pics Реклама

Новини / Hi-tech

02 Юни 07, 11:01
Audi R8 - част II - От състезателните писти към шосето

Audi R8



Повече от някои концептуални модели двигателят е нервният център на спортните автомобили. Освен източник на сила, представяне и възможност за светкавично придвижване, той трябва да е способен да създава вълнение у водача с моменталната си реакция и острия си характер, независимо от оборотите. И накрая, звукът, който издава, трябва да е музика за ушите на истинския любител на спортните автомобили.  

V8 двигателите с FSI директно вприскване бяха представени първоначално на състезателната писта – спортният Audi R8 се появи за първи път с FSI concept през 2001 година на Льо Ман и дублира триумфа от предната година, поставяйки началото на безпрецедентна серия постижения. Следващата година комбинацията от подобрени мощностни характеристики и намален разход на гориво постлаха пътя за третата поредна победа. В нито едно от досегашните 79 участия на R8 в състезания автомобилът не е отпадал, поради повреда в двигателя.
Новото Audi R8 прехвърля това превъзходство от пистата на шосето. Както и по-големия си събрат от Льо Ман сериите, той взема мощност от високооборотен V8 двигател, разположен над задните гуми. 4,2-литровият мотор е нова разработка, включваща пълна гама от технологии, ползвани при състезателните модели.

Впечатляващо представяне
Инженерните решения са довели след себе си множество впечатляващи резултати. Максималната скорост на двигателя се постига при забележителните 8,250 об./мин., а пиковата мощност е 420 к.с. при 7,800 об./мин. С обем от 4,163 куб.см. този изключителен двигател преминава магическата бариера то 100 к.с./литър.
Въртящият момент е също толкова впечатляващ: върховата стойност от 430 Nm се достига между 4,500 и 6,000 об./мин., като до 90% от тази цифра може да бъде достигната и в диапазона от 3,500 до 7,500 об./мин. Това осигурява прекрасно ускорение при различни скорости и позволява на водача да шофира спокойно, без да се налага честа смяна на предавките. R8 ускорява от 0 до 100 км./ч. само за 4.6 секунди, а границата от 200 км./ч. се преминава след скромните 14.9 сек. Благодарение на прецизната аеродинамика и мощността на двигателя моделът достига максимална скорост от 301 км./ч.

Новият V8 двигател е с компактен дизайн. Това осигурява ниското му тегло, подобрява изолирането на вибрациите и е с основни заслуги за позицията на монтиране и разпределението на тежестта върху носещата част. Ъгълът от 90 градуса между цилиндрите и пространството между двата ред цилиндри е само 43 см. дълго и 52 широко. Цилиндрите са с диаметър 84.5 мм. Блокът на двигателя е направен от подсилена алуминиева сплав.

При V8 FSI двигателя горивото се впръсква директно в горивната камера посредством инжектори разположени в главата, като това охлажда цилиндъра отвътре, намалява склонността към детонации и осигурява достигане на коефициент на компресия 12.5. Разпределителните валове са с променлив тайминг, така че да осигурят спортните характеристики на мотора и равномерно покачване на въртящия момент.

Звукова сензация
Звукът от един двигател трябва да е винаги наелектризиращ. Всяко движение на педала на газта и всяка смяна на предавката трябва да бъде придружено с мощна смяна на звука, който не просто отразява мощността и работата на двигателя, а и затвърждава начина, по който те се възприемат.

В контраст със звука, идващ от мотора, другите шумове при шофиране (от вятър, гуми и т.н.) трябва да са значително по-ниски. Все пак притежателите на спортни автомобили също искат да пристигнат отпочинали и освежени след дълго високоскоростно пътуване по магистралата. Именно затова ограничаването на страничните шумове и вибрациите е особено важен аспект при разработването на R8.
Преди инженерите да могат активно да работят върху акустичния дизайн, всички нежелани щумове трябва да бъдат заглушени и елиминирани. Един от ключовите компоненти на концептуалния модел е преградата между пътническото отделение и отделението за двигателя. Металните листи на тази преграда са изолирани със специални материали от двете страни. Стъклата също са направени от специално акустично стъкло с дебел звукоизолиращ слой.

Честотният спектър трябва да е правилно регулиран: V8 предоставя богата гама от звуци без нито една от честотите да доминира над останалите. Екстензивното регулиране на шума безспорно има своя ефект: колкото по-високи са оборотите на двигателя, толкова по масивен и спортен е и звукът, който издава R8.

Нещо повече от обикновен придатък: трансмисията
Динамичният характер на спортните автомобили не идва само от представянето или от въртящия момент: предавките също са от особено значение.

И двете предлагани кутии – ръчната и секвенционална “R Tronic” скоростни кутии на R8 има шест степени. Ръчната скоростна кутия е с изключително компактен дизайн. Малкия диаметър на съединителя допраинася много за това и позволява те да бъдат вградени ниско долу. Трансмисията има изключително прецизно насочване на скоростния лост, който е направен от неръждаема стомана, приятен на допир и с изискан външен вид.

Подредената R tronic скоростна кутия осигурява още по-добро представяне и по-бързо превключване на скоростите. Тя добавя ново измерение към опита на R8: смяната на предавките може да става с пера на волана или с лост с изцяло нов дизайн, с автоматичен режим на две нива. Не на последно място колата има и Launch Control за светкавичен старт.

Електрохидравличното превключване на R tronic системата има отделна маслена и електрическа помпа, постоянно осигуряващи налягане от 40 до 50 бара, нужни за свободното превключване на скоростите. Амбриажът се управлява хидравлично, а командите за превключване от волана или скоростния лост се предават електрически.

Сравнено с други подобни решения, новият напълно оптимизиран R tronic е забележителен, от една страна, заради минималните загуби, и от друга – заради гладкото превключване на скоростите. Времето за превклчване на предавките се променя в зависимост от оборотите на двигателя и програмата за превключване.

Спортният S режим е с изключително къси времена за смяна на скоростите: при активиран S mode системата превключва значително по-бързо дори от опитен автомобилен пилот. S-режимът е достъпен и при ръчно, и при автоматично управление. Както може да се досетите двигателя се поддържа в по-високи обороти от стандартния режим.

Със своето изключително „изстрелване” R8 е великолепен спринтьор: достига от 0 до 100 км./ч. за едва 4.6 секунди, ако разбира се допуснем светкавичен старт и ултрабърза смяна на скоростите при оптимална работа на двигателя.
Има обаче един доста по-лесен начин да се почувства напълно съкрушителното ускорение: със Launch Control системата на R tronic. Тук коомпютърът поема грижата за максимално плавното и бързо ускорение чрез оптимален контрол над педала на газта и траекторията на скоростния лост.  

Системата е проста и лесна за употреба:
S-режимът трябва да бъде активиран и електронната програма за стабилност (ESP) – изключена. Ако спирачката и газта са натиснати едновременно, системата автоматично
установява оборотите на двигателя, които са нужни за оптимално ускоряване и разпределение на мощността. Когато спирачката не е отпусната, R tronic ангажира амбриажа с максимална ефикасност и ускорява R8 до максимална скорост.

От създателите на Quattro: забавление и сигурност при шофирането
С пускането на първото Quattro преди 27 години Audi направи революция на автомобилната сцена, а Quattro permanent four-wheel drive бързо бе провъзгласена за най-добрата система за управление в света. От рали трасетата през състезателните писти до планинските шампионати – през годините състезателните Audi quattro автомобили доминираха в почти всяка категория от моторните спортове, където правилата не забраняват този начин на управление заради смазващото му превъзходство.  

На обикновените пътища Quattro също прави изключително съчетание между забавление и сигурност. Разпределянето на двигателната сила към четирите колела подобрява и ускорението и стабилността във всяка ситуация. Оттук разбира се идва и по-голямата сигурност по време на лоши атмосферни условия като дъжд, сняг и лед.

С разпределение на натоварването между осите в съотношение 44:56 в полза на задната ос, балансът на тежестта на R8 е изключително добра. Към предния мост се подават меду 10 и 35 процента от двигателната сила. Това осигурява максимално изтегляне, но също така и запазва типичното ловко управление на спортните автомобили с централно разположен двигател.

Асиметричният самоблокиращ се диференциал на задната ос допълнително допринася за поддържането на баланса при управлението на колата. Заключващият коефициент е 25% при ускорение и 45% при спускане по инерция. Заедно с находчивата кинематика на осите това предотвратява нежелани резки промени в движението, като например, ако шофьорът смени от ускоряване към намаляване при остър завой.


Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.1679