SeX и още нещо...

 

 
Рейтинг: 3.00
(164)
New Site
Новини
GSM Новини АРХИВ
Symbian Software
Software-Новини
GSM-Review
ФИТНЕС !!!
За ВИШИСТИ
Снимки
SMS-Globul,Vivatel,Mtel
Картички
Видео ONLINE
Оптимизирай WINDOWS
Музика
TEX.ПАНАИР 2006
Резултатите от Световното
ЧУДЕСАТА НА СВЕТА
Links
Music Idol
Всичко за пениса
Преобразени известни личности
Връзки-Банки
Татуси
Вицове
КИНО-Премиери
SMS-шаблони
Услуги
ТЕСТОВЕ
Връзки
On-line RADIO
ТВ-програма
On-line GAMES
Помощна
Зодиак
Афтографи от звезди
Fun online clips
Winamp SKINS
Wallpapers
изпрати Картичка
Фенове на сайта
Как да получите 1000 посетители на ден?
Форум
Анкети
-=Downloads=-


Мобилни телефони за мен CELERATOR България pics Реклама

Новини / Hi-tech

02 Юни 07, 11:00
Audi R8 -част I - дизайн и окачване

Audi R8

част I - дизайн и окачване


Audi навлязоха в най-изискания клас автомобили със своя mid-engine спортен автомобил R8 и веднага заеха заслужена позиция между лидерите: инженерите на Audi са събрали и фокусирали своите усилия в конструирането на спортен автомобил от високите класове и така моделът въплъщава прекрасно поведение на пътя, върхови технологии и очарователен дизайн. V8 FSI двигател с 420 к.с., quattro задвижване и алуминиевото space-frame купе дават на R8 достатъчно качества да се бори за лидерската позиция в своя сегмент, предлагайки характерната стабилност за марката и типичните за Audi стандарти за перфектно свършена работа, качество и завършеност.

Следвайки успешното си представяне в различни рали-серии с революционното Audi quattro и триумфите на туристическия вариант, Audi прибавят още една глава в историята на моторния спорт със своя състезателен модел R8: с пет победи в „24-те часа на Льо Ман” (Le Mans 24 Hours), R8 е най-успешния модел, състезавал се някога на легендарната писта Льо Ман. С общо 79 старта на трасета в цел свят този изключителен атлет е излизал победител в 62 от тях. Сега той е готов е готов да атакува и пазара в серийния си вариант.

Audi R8 пренася дизайна на великия състезателен модел и върху шосейния автомобил. Паралелите във външния вид не се отнасят само до функционалността, а и до начина, по който R8 цепи въздуха като стрела при много високи скорости. Ударната структура на крилата от Le Mans версията обаче е трябвало да бъде забравена, защото все пак целта на новата версия е да покаже спортни качества чрез типичния за Audi стил.

Със сила и елегантност
Това е първото по рода си Audi – с непогрешимите пропорции на автомобил с централно разположен двигател, които са продиктувани от изнесената напред кабина и ясно обособеното отделение за двигателя зад нея.
Широката, пълна форма на R8 сякаш обгръща пътя. Тя демонстрира потенциал чрез внушителните си пропорции, подчертани калници и солидни въздухозаборници. Характерна черта на страничната част на R8 е страничният ръб, който, освен че акцентира върху положението на двигателя, помага и за поддържането на добро сцепление, отклонявайки въздушната струя.
За първи път четирите окръжности от емблемата са разположени не върху решетката, а на капака над нея. Умерената, но винаги прецизна, употреба на контурите е друга типична за Audi характеристика, както и извитата дъга на покрива. Продължителната линия от предната до задната броня, минаваща през калниците и продължаваща от другата страна е ключова за марката. Тази „примка” естествено обкръжава въздушните отвори, фаровете и задните светлини.

Неповторимо лице ден и нощ
Страстта, показана чрез сложния дизайн на светлините е друга характерна за Audi черта. R8 вече има неповторима предница заради би-ксеноновите фарове, които изпълняват перфектно и ролята на дневни светлини, състоящи се от 12 диода, осветяващи еднакво и през нощта, и през деня. Няма начин някой да пропусне това Audi и отзад: за първи път се използват успешно задни LED светлини с триизмерен ефект.

Интериорът предлага луксозен стандарт, създаващ дух на състезателна атмосфера. Дизайнът му е толкова спортен и неповторим, колкото и този на екстериора: характерен елемент тук е широката част която минава покрай волана и уредите, свързвайки шофьора с автомобила. Интериорът последователно покачва индивидуализма на R8 и му дава лесно доловима експресивност във форма, която те посреща още щом се качиш.

Изключително просторен
Необичайната за спортна кола универсалност на модела е подчертана и от огромното пространство, не малка заслуга за което има и внушителното междуосие – 2.65 м. както и да са седнали водачът и пътника, те винаги биха намерили удобно разположение, за да се чувстват перфектно по време на пътуването. Гледката също е сравнително добра за автомобил с централно разположен двигател.

Багажното отделение е от много голямо значение за всекидневната употреба: 100 литра спокойно се побират под предния капак, а зад седалките има още 90 литра свободно пространство. Дори и на най-запалените играчи на голф няма да се наложи да се откажат от любимото занимание заради новия си R8 – зад седалките покойно могат да се поберат два пълни комплекта с голф-принадлежности.

Впечатляващото качество на интериора е просто уникално: дори в базовия модел повърхностите по целия салон са изчистени до последната подробност, включително със спретнати декоративни шевове. И възможностите за индивидуален избор на екстрите от страна на бъдещите притежатели на R8 също са изключително разнообразни: пиано-повърхност на салона, карбонови елементи, широко разнообразие от кожи и т.н.

Екстериорният дизайн:
При спортните модели предизвикателствата пред дизайнерите са повече дори и от тези при концептуалните автомобили. Тук формите трябва да са още по-емоционално заредени и пленителни. От друга страна, дизайнът трябва де бъде в една линия с функционалните решения: все пак един автомобил от „300 км./ч.” лигата трябва да има перфектно балансирана динамика.

Всяка линия е поставена внимателно на точното място
Каквото и да се говори, R8 моментално се разпознава като част от Audi серията. Този факт се доказва и от предната решетка, и от елегантния начин на полагане на формите – внимателно поставени на точните места линии и максимално изпипани детайли. Да вземем например линията, която минава през целия автомобил, кръстена от специалистите "loop" („примката”): тя започва от предния спойлер, спуска се по страничните повърхности, обкръжава ясно структурираната задна част и се връща от другата страна до носа на автомобила. Особено много се акцентира върху калниците над четирите колела като символ на quattro four-wheel drive задвижването.

Аеродинамиката: игра с вятъра
Експертите по аеродинамика на Audi са свършили своята работа толкова грижливо, че в добавка към елегантната форма и за разлика от много други спортни автомобили купето на R8 създава и добра притискаща сила. Това е постигнато чрез просторен заден спойлер, който поддържа стабилността на управлението при високи скорости.

Тук има особено големи съответствия между новия шосеен Audi R8 и вариантът, който спечели репутацията на модела на пистата в Льо Ман. И в двата случая ниското разположение е важно за високата максимална бързина, както и за умерения разход на гориво. И в двата случая прилепването осигурява лесно управление и оптимална сигурност, включително и при високи скорости.

Тъй като при повечето шосейни и някои спортни автомобили въздухът преминава отстрани, понякога може да се получи и леко повдигане на купето, което редуцира тежестта върху гумите и по този начин намалява сигурността на управлението. Състезателните автомобили са с обратния принцип – при тях се получава натиск на купето към пътя: колкото по-бързо е шофирането, толкова по-голямо е налягането, което гумите прилагат върху асфалта. Въпреки че това увеличава триенето, то осигурява стабилност при ползване на спирачките и разрешава по-високи скорости при завиване. За да се постигне това обаче върху състезателните автомобили се поставят огромни крила, а ъгълът на предната броня не бе бил приемлив за една елегантна спортна кола за всеки ден.

Един поглед върху конкурентните спортни автомобили показва колко добре конструкторите са си свършили работата: с коефициент на въздушно съпротивление от 0.345 R8 има едно от най-ниските нива на триене от всички спортни автомобили. Именно затова не е странно защо триенето не намалява двигателната сила, идваща от мотора, за да изстреля автомобила до космическите за шосеен автомобил 301 км./ч.

Благодарение на устойчивостта и сходната структура с тази на клетките за сигурност, задължително в моторните спортове, конструкционният принцип ASF осигурява едно добро ниво за пасивна сигурност. Също така купето е подготвено да издържи на страничен сблъсък, благодарение на прецизно изчислените профили, а резервоарът за горивото е разположен далеко от зоните на възможен сблъсък – в центъра на возилото пред двигателя.

Комплектът за сигурност изглежда по този начин: двете предни въздушни възглавници се активират на два етапа, осъществявайки своя животоспасяващ ефект в пълен синхрон с реакцията на предпазните колани и техните ограничители; в облегалките на  двете седалки се намират странични еърбегове за главата и гръдния кош, които при нужда предпазват цялата горна част на тялото на шофьора и спътника му. Специална система, вградена в облегалките за глава, предпазва пасажерите от камшичен удар в момента на сблъсък, ако ударът идва отзад.

Окачването
Спортно представяне или всекидневно удобство? Динамика или комфорт? Такива въпроси са от академично значение, когато става въпрос за Audi R8. Той е еднакво подходящ и за състезателна пъргавост, и за релаксиращо шофиране при твърде дълги пътувания. Благодарение на сложната технология на окачване, новият шедьовър на Audi осигурява зашеметяващо ниво на комфорт, като в същото време е с изключителни спортни характеристики.

Прецизното окачване на Audi R8 осъществява отличен контрол върху спортното представяне на колата и приятното прекарване зад волана по време на дълъг път. Спортният автомобил се подчинява на всяко движение на волана с непринудена гъвкавост, винаги демонстрирайки изключително добра стабилност, тъй като окачването е оптимизирано за максимално лесен контрол.

Специална иновативна система може да се монтира по избор на Audi R8: магнетичното возене на марката приспособява характеристиките на окачването спрямо профила на пътя и маниерите на каране на шофьора за милисекунди.
Изключително добре оразмерената спирачна система доставя нужната възпираща сила, идваща от общо 24-те бутала върху четирите спирачни диска. Тези способности могат да бъдат надминати единствено от керамичните дискове, които достойно се противопоставят на агресивния състезателен стил на автомобила и тук се предлагат като избор.

Но най-подходящият термин за описание на чувството от шофирането на Audi R8 е прецизността – предизвикателната спонтанност, с която този спортен автомобил действа моментално спрямо всяко движение на волана и всеки опит за ускорение или намаляване на скоростта. R8 може да реагира на промяната в позицията на волана, но почти се оказва, че реагира на мислите на водача.

Дори на теория този концептуален модел има смазващи предимства: за разлика от автомобил, чийто двигател е разположен в предната или задната част на конструкцията, в този случай моторът е поставен максимално ниско и в центъра на купето . Тежестта е концентрирана около центъра на автомобила и при момент на силна инерция автомобилът става доста по-повратлив.


Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.0584