SeX и още нещо...

 

 
Рейтинг: 3.00
(164)
New Site
Новини
GSM Новини АРХИВ
Symbian Software
Software-Новини
GSM-Review
ФИТНЕС !!!
За ВИШИСТИ
Снимки
SMS-Globul,Vivatel,Mtel
Картички
Видео ONLINE
Оптимизирай WINDOWS
Музика
TEX.ПАНАИР 2006
Резултатите от Световното
ЧУДЕСАТА НА СВЕТА
Links
Music Idol
Всичко за пениса
Преобразени известни личности
Връзки-Банки
Татуси
Вицове
КИНО-Премиери
SMS-шаблони
Услуги
ТЕСТОВЕ
Връзки
On-line RADIO
ТВ-програма
On-line GAMES
Помощна
Зодиак
Афтографи от звезди
Fun online clips
Winamp SKINS
Wallpapers
изпрати Картичка
Фенове на сайта
Как да получите 1000 посетители на ден?
Форум
Анкети
-=Downloads=-


Мобилни телефони за мен CELERATOR България pics Реклама

ФИТНЕС !!! / Хранене

09 Май 07, 12:47 / Автор: CELERATOR
Гликемичен индекс


Да се научим да го ползваме!

Гликемичният индекс (ГИ) е феномен, който все по-бързо набира скорост в масовите медии и специализираната литература. Ястия с нисък ГИ биват настойчиво предлагани като помощ при свалянето на излишните мазнини, също така като препоръчителни храни за диабетици, а може би са и приложими като превенция от сърдечни проблеми.

Гликемичният индексРазнообразното приемане на храни с нисък, среден или висок ГИ също бива изучвано като част от доброто спортно хранене и повишаването на спортните постижения. Можете ли да си представите всички възможности от включването на определени храни във вашия хранителен план? Толкова ли е просто? Гликемичният индекс бива все повече обсъждан и е крайно време да изясним какво представлява, какъв принцип на действие има и как може да вземем най-доброто от него при всекидневното му приложение. 

Принцип на действие
Гликемичният индекс определя до каква степен ще се повиши съдържанието на захар в кръвта след консумацията на определена храна. Храната винаги се измерва спрямо ефекта на чистата захар. Ястия с висок ГИ могат да увеличат глюкозата в кръвта (естествено и нивото на инсулина) за много кратък период от време. Обратното - храните с нисък ГИ влияят в малка степен на отделянето на инсулин и съдържанието на захар в кръвта. ГИ на чистата глюкоза се приема за 100, а всички останали храни получват стойности в зависимост от тази.

Например: сладката царевица има ГИ 55, което значи, че тя вдига кръвната захар 55% от колкото би вдигнала глюкозата. Като цяло храни с ГИ под 55 се смятат за такива с нисък индекс, от 55 до 70 - със средно-висок, а тези над 70 притежават висок ГИ. В близкото минало се смяташе, че простите захари драматично увеличават кръвната захар, а храните със съдържание на скорбяла като картофи и хляб не се пречисляват към тази група. Последвалите изследвания опровергаха това твърдение. Де факто, най-голямата изненада е при картофите - те имат средно ГИ 84, което ги прави от храните с възможно най-висок ГИ.

За загубата на тегло
Повечето клиенти, които отиват при фитнес треньорите имат за цел да намалят телесните си мазнини. Може ли наистина приложението на ГИ в приеманите храни да ни помогне да отслабнем? Проучванията доказаха, че най-ефективният начин да загубим мазнини е да ядем 5 или 6 пъти като тренираме аеробно и анаеробно. Малките, но чести хранения повишават термичния ефект на храната, а също предпазват от чувството за глад. Проучването не отрича, че трябва да има голяма порция от въглехидрати смесени с умерени количества протеин и мазнини. ГИ ни позволява да преценяваме по-ефикасно хранителния ни план, като се съсредоточаваме върху въглехидратите. Tези, които включват голямо количество от храни с нисък ГИ ще бъдат възнаградени с бавно и устойчиво освобождаване на глюкоза като се запазят нивата на инсулина ниски.

Това е огромно преимущество за тези, които се оплакват от отпадналост и липса на енергия при намален прием на калории. Тъй като не всички храни са еднакви, тези с нисък гликемичен индекс имат ефект на запазване на чувството на задоволеност за по-дълъг период от време. За разлика от тях храните с висок ГИ, използвани по-рано през деня, могат да предизвикат нежелани повишения в кръвната захар, оставяйки чувство за лишеност и некомфорт, като например създават чуството за "празен стомах". Ниските нива на инсулина играят много важна роля в това как и кога трупаме мазнини. Занижените нива улесняват изгарянето на мазнини и затрудняват натрупването.

Относно спортните постижения
Спортистите отдавна знаят, че правилното хранене преди тренировка или състезание значително може да подобри постиженията им. Повишен прием на въглехидрати преди тренировката може предизвика складиране на гликоген в мускулите и черния дроб, а също и помага за регулирането на кръвната захар с цел продължително отделяне на енергия. Глюкозата осигурява гориво за мозъка като ни позволява по-добра концентрация и преценка. И все пак как може ГИ да помогне на атлетите за техните постижения?

Противно на логиката в използването на стратегии с ГИ, проучванията доказаха, че това, което консумирате преди тренировка не играе непременно роля във възможността ви да поддържате издръжливост или енергичност по време на упражненията. Дали храненето ви съдържа храни с нисък, среден или висок ГИ изглежда, че няма такова голямо значение за разлика от това, което приемате повреме на тренировката. Докато храните с висок ГИ могат да ви изиграят лоша шега в периода за релеф, те могат много да помогнат за спортните постижения. Когато тренирате много тежко гликогенът в мускулите се изчерпва и високогликемичните храни могат да предизвикат ефект на бързо възвръщане на запасите. През първите няколко часа на тренировката, кръвния поток към мускулите е увеличен. Синтезът на гликоген може да бъде оптимизиран през това критично време точно чрез въглехидрати с висок ГИ.

Скорошни изследвания показаха, че дори и да ядете високогликемични храни преди тренировка, това няма да повлияе на постиженията ви. Важното в това откритие е, че качеството на въглехидратите оказва незначителна роля преди тренировка, а повреме на нея може да бъде от огромно значение. Все пак дискусиите по този проблем все още продължават.

Работата с клиенти
Докато има много начини да си служите с индекса за имате по-добри резултати при голямото разнообразие при клиенти, трябва да знаете, че различните хора може да имат различни резултати и съществуват много фактори, които влияят на индекса (кулинарната обработка, "възраст" на храната, структурата й, съдържание на фибри, протеин или мазнини, както и много други). Това нито е перфектна наука, нито всички резултати от тестовете са еднакви. Както и да е: регулирането на храната според нейния ГИ може да бъде още един инстумент, с който да помогнете на клиентите си да постигнат поставените си цели.


Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.0478