Според проучване, проведено от Business Monitor International, ръстът на разпространение на мобилните услуги в България е достигнал 105%, което означава, че мобилните телефони са повече от броя на жителите на страната. В същото време през миналата седмица Еricsson ConsumerLab съобщи, че ръстът на разпространение на същите услуги сред българите на възраст между 15 и 69 години е 72%. По време на UMTS форума в София пък, който се проведе в края на 2006 г., беше обявено, че ръстът на разпространение е 91%. Според BMI основна причина за развитието на пазара в България е появата на третия мобилен оператор vivatel, който в края на 2005 г. е имал 215 хил. абоната, а в края на 2006 г. те вече са били 700 хиляди, което е годишен ръст от 185%. От M-Tel пък твърдят, че са преминали границата от 4 444 444 абоната. Въпреки това пазарният дял на компанията е намалял от 57,5% през 2005 г. на 52,5% през 2006 г. GLOBUL пък в края на 2006 г. имат около 3,3 милиона абонати. Според BMI въвеждането на 3G услугите от първите два оператора през миналата година също е важен фактор за развитието на пазара, въпреки че от агенцията са предпазливи в прогнозите си и очакват в края на тази година общият брой на 3G абонатите да е около 70 хиляди. |