Покрай прогнозите за ръста на потребителите и разпространението на мобилните услуги не е лошо да обръщаме повече внимание на влиянието, което технологиите оказват върху ежедневието, действията и навиците на хората. Оказва се, че мобилните комуникации са предпочитан канал за невинни лъжи като тези, че сме болни, само и само да не се налага точно днес да ходим на работа. Около 90% oт участниците в анкета, проведена във Великобритания, всеки ден казват по някоя дребна лъжа и предпочитат това да става по телефона, чрез SMS или електронна поща. 75% от анкетираните смятат, че преносимите устройства улесняват дребните лъжи и измами. В същото време повече от половината от участниците в допитването казват, че се чувстват по-малко виновни, когато не лъжат хората директно в очите. Обикновено хората лъжат на работното си място - 67% от анкетираните 1487 души. Най-често потребителите лъжат, че са болни - в 43% от случаите. 23% от хората лъжат и за това, че нещо е било свършено, когато всъщност не е така. Притеснителен за шефовете е и фактът, че в 18% от случаите на "измами" хората лъжат, за да прикрият по-сериозни грешки в работата си. Разбира се, работодателите не са единствените "избрани". Хората използват мобилните комуникации, за да лъжат семействата и приятелите си. Тези невинни лъжи се правят с добри намерения - хората твърдят, че по този начин искат да спестят на другите негативните преживявания. |