Омбудсманът на Европейския съюз започна разследване по оплакване, подадено от O2 срещу Европейската комисия. От оператора O2, който е притежание на испанския телеком Telefonica, са подали жалба, в която твърдят, че при проведеното преди две години проучване на таксите за роуминг не са получили възможност да се защитят, включително достатъчно време за отговор на насочените към тях изказвания и достъп до съответните документи. Освен това от оператора твърдят, че е било нарушено правото им на допълнително възражение, както и правото им да бъдат изслушани. Това, че омбудсманът на Европейския съюз - Никифорус Диамандурос, се е заел да проучи случая, не означава, че той смята оплакването за основателно. Историята започва с проучване на Европейската комисия в сектора за международни роуминг услуги. През март 2001 г. от комисията решават да повдигнат обвинения срещу германски и английски мобилни оператори. През юли 2004 г. Европейската комисия уведомява O2, че злоупотребява с позициите си на пазара, като налага твърде високи цени за роуминг услуги. От O2 обаче твърдят, че не са получили възможност да се защитят.
|