Първите резултати за продажбите на мобилни телефони през 2006 г. вече се появиха. Според данни от Strategy Analytics и IDC през изминалата година е била премината границата от 1 милиард продадени мобилни телефона. През последното тримесечие на 2006 г. са били продадени 300 милиона мобилни телефона, което е с 22% повече отколкото година по-рано. От Strategy Analytics очакват през 2007 г. да бъдат продадени 1,1 милиард мобилни телефони - с 12% повече отколкото през 2006 г. Според резултатите от проучванията на агенцията от Nokia са продали повече от 100 милиона телефона през последното тримесечие на 2006 г., а пазарният им дял е бил 35,2%. За цялата 2006 г. финландският производител има пазарен дял от 34,1%. Отличник на миналата година на пазара за мобилни телефони е Sony Ericsson, който заема трето място по отношение на приходите си с 4.9 милиарда долара, измествайки Samsung, които отчитат приходи от 4.6 милиарда долара. Като цяло продажбите на нито една компания не са особено блестящи, още повече годишната печалба. Причината за това отново са развиващите се пазари, където се продават повече телефони от нисък клас, които са евтини. По отношение на пазарния дял за тримесечието Motorola е достигнала до 21,9% от 20,8% за предхождащото го, Samsung е паднал до 10,7% от 11,9%, Sony Ericsson отбелязва ръст до 8,7% от 7,7%, а делът на LG също е намалял до 5,7% от 6,4% преди това. |